Varför snö borde förbjudas

Nu är vi inne på den tredje dagen med snö denna kalla vita vinter. Jag har sagt till nära och kära att jag varje dag så länge den vita mattan suger sig fast i marken med sina kalla klor kommer att skriva ett dagligt argument till varför snö borde förbjudas. Alla som läser detta får ta det med en nypa salt och med en gnutta humor då även jag kan tycka att det är roligt att leka i snöns så den yr. Senast igår gjorde jag till och med en snöängel.
Hur som helst, eftersom jag ligger efter och inte har skrivit de två första dagarna kommer här tre argument i ett och samma inlägg...

Argument 1. Jag strosade runt på Myrornas och letade efter allt och inget bland de begagnade fynden. När jag kom ut ur affären upptäckte jag att stora, flffiga och vackra snöflingor tätt ringlade sig ner mot marken. I ren förvåning började jag skratta åt synen och fick lite av en julkänsla som jag har saknat under många år. Medan jag gick mot bussen njöt jag av att få snöflingor överallt medan jag tittade uppåt i skyn. Jag var glad. När jag 30 minuter senare kliver av bussen upptäcker jag till min förskräckelse att de stora, vackra, fluffiga snöflingorna har börjat sina från himlens lager och istället blivit ersatta av skräckinjagande pyttesmå aggresiva snöprickar som hårt och brutalt anfaller mitt ansikte. I år njöt jag av vintern i mindre än 30 minuter.
Därför borde snö förbjudas: Den är aggresiv.

Argument 2: Igår tänkte jag sova länge för första gången på flera veckor. Jag tänkte unna mig sovmorgon. Jag var därför uppe något längre än vad jag brukar kvällen innan. Igår vaknade jag inte av väckarklockan. Jag vaknade inte heller av mig själv. Jag vaknade av ett hemskt brummande, ilande, tjutande oerhört högt ljud. Plogbilarna har vaknat till liv.
Därför borde snö förbjudas: Plogbilarna stör morgonhumöret.

Argument 3: Jag tycker om att promenera. Jag tycker om att promenera fort och mycket. JAg tycker om att njuta av den friska luft man möter när man går. När snön har laggt sig på backen kan man inte det. Jag upptäckte idag att promenader i hög fart inte längre går att utföra. Det är halt. Jag får gå fram som bambi på hal is utan någon som helst försäkran om att jag kommer hålla mig upprätt trots den fåniga gångstilen som gör att hela jag spänner mig och får ont även om jag inte har ramlat.
Därför borde snö förbjudas: Den vertikala gången kan lätt bli horisental


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0