Varför snö borde förbjudas, Argument 9

När jag var på julbord i helgen så hände det mycket. Inte nog med att jag hade så roligt i bussen tillsammans med min dejt att resterande människor avundsjukt vände sina blickar mot oss och säkert funderade på vad de gjorde med sina liv och varför de hade valt sina fruar som de inte längre har så kul med. Hur som helst. Sport är någonting som förvånadsvärt många människor tycker om att referera till eller diskutera. Sporten försvinner inte oavsett vilken årstid det är. Däremot är det så att när snön lägger sig på marken och förvandlar höst till vinter händer det något, sportpratet förändras. Övriga året låter de flesta människor mig vara. Om jag säger att jag inte är intresserad av sport så är jag inte. De låter det stanna där. Men när vintern kommer, kommer oxå nya sporter på tal...
Skidåkning....

-Åker du skidor?
-Nej.
-Slalom??
-Nej..
-Längd!?
-Nej!.
-Nähä, nej men då borde du börja med det....

- Det är säkert en trevlig sport. Det finns säkert många fördelar med det. Men jag tänker inte sätta mig på en buss med ett par skidor och svinga runt dem i skallen på både pensionärer och andra resinärer. Jag tänker inte köpa mig ett par skidor för att kunna åka ut en gång per år. Jag tänker inte ramla och bryta nacken. Det hade säkert varit roligt men nej tack. Dessutom har jag inte tid.

-Nähä, jaha...men om du tänker på hur mycket tid du lägger ner på tv tittande varje vecka kan du säkert prioritera om och få ut minst en timme som du kan lägga på att åka skidor istället?! (här tror dom att dom har ett oslagbart argument)
- Men jag kollar inte på tv...(mitt argument är bättre)

Poängen med historier är att folk blir något tjatigare om sportverksamheten när snön har kommit...
Därför borde snö förbjudas: Sportpratet blir tjatigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0