Varför snö borde förbjudas, Argument 8

Vinternattens köld är hård
Stjärnor gnisstra och glimma...
Jag var på julfest i lördags som innebar en bussresa tur och retur med de firmamänniskor jag åkte med. Idag använder jag inte mig själv för att illustrera detta exempel om varöfr snö borde förbjudas. Dock har även jag varit utsatt för detta typ av spratt som snön gjorde mot en man som var med i lördags. Jag tänker inte gå in på detaljer eller ens redogöra övergripande om julbordet som vi åt av eller de människor som jag pratade med, hur trevligt det än var. Utan det jag tar upp idag hände på vägen hem, på bussresan som pågick under senare delen av kvällen som började bli natt. En man i 30-års åldern med skostorlek 44 och som gillar att åka skidor eller kajak till jobbet klev av bussen utanför sitt hem. Här kunde han ha valt att gå längst den plogade vägen upp till dörren, men han valde att gena. Det som hände kunde jag bevittna genom de svagt igendimmade fönsterrutorna. Eftersom han bor där han klev av bör han känna sin gård och marken runt om väl. Mannen tar ett första kliv mot den orörda snön. Vad händer? Han sjunker ner mer än han har beräknat och får snö upp till knäna. Han fortsätter gena och får snö över byxbenen. Det kunde ha slutat värre, eftersom snön gömmer de farliga hålen och de farliga diket utanför mannens gård. I vintertid med snö på marken kan man nästintill drunkna om man har otur och kliver ut på orörd snös teritorium.
Därför borde snö förbjudas: Snön begränsar ens vägmöjligheter eftersom den döljer farliga hål och diken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0