Varför snö borde förbjudas; argument 5

När solen lyser kan jag för ett kort ögonblick glömma bort att det faktiskt är den mörka, kalla och hårda årstiden vinter som har anlänt. Då kan jag dra på mig mina tjocka, mysiga svarta vinterskor som värmer fötterna alldeles lagom. Jag kan sedan ta på mig min fina nya vinterjacka samt mina något förstora vantar med tillhörande stor mössa. Jag kan när solen lyser få för mig att jag tillsammans med vänner ska leka kurragömma. Sen kommer jag på att det är snö ute. När det är snö ute spelar det ingen roll var jag gömmer mig, för den som ska leta hittar mig alltid. Varför? Jo, när det ligger snö på marken bildas spår där jag går då min tyngd pressar ner snön och jag efterlämmnar skoavtryck där jag går. Tänk om jag någon gång måste gömma mig på riktigt för att någon jagar mig? eller ska råna mig? eller mörda mig lite? eller helt enkelt bara ska skälla ut mig? 
Därför borde snö förbjudas: Gömstället avslöjas. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0