Varför snö borde förbjudas, Argument 12

Jag gick med en vän på stadens snötäckta gator en morgon för att köpa frukost. Vi konverserade om allt möjligt och hade det mysigt...förutom en liten detalj som störde vår morgonpromenad.
Det hade under gårdagen och natten kommit om än mer snö och plogbilarna var i farten. Men det var inte det som störde oss. Det som störde var att det hade blivit kallt och det var ganska mycket snö trots att plogarna var i ständig rörelse. Efter plogbilarna lämnades överbliven snö. När det är kallt kan snön bli som skikt, hårda plattor som ligger på varandra. När man kliver på de här snöplattorna glider de på varandra och lager efter lager glider undan, skiva efter skiva och alla åt olika håll. Skorna som står på plattorna glider även dom åt olika håll, och jag tappar ständigt balansen. Det är ett helt motionspass att gå en kort promenad och med livet som insats väljer jag nog att helst stanna inne sådana här dagar.
Därför borde snö förbjudas: Skikten som bildas i lager gör att jag surfar fram på mina promenader med livet som insats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0