Varför snö borde förbjudas, Argument 11

Jag måste erkänna. Jag tycker om snö på julafton. Men bara på julafton och ingen annan dag på året! Det är endast för att jag för det mesta sitter inomhus på julafton och dricker glögg och har det mysigt medan snön ligger därute och bestämmer sig för att kyla ner alla som vågar sig ut. I år kom snön, innan jul. Jag hade i år bestämt mig för att inte julpynta, på grund av tidsbrist och energi. Men när snön kom fick det mig i en barnslig julstämning som gjorde att jag kände ett stort behov, mot mitt sunda förnuft, av att julpynta. Detta gjorde att jag var tvungen att gå upp på vinden och leta mig svettig efter lite tomtar att sätta upp i lägenheten.
Därför borde snö förbjudas: Den gör att jag måste spendera timmar upp på den kalla vinden, där jag mot all förmodan blir svettig och utan tomtar eftersom de ligger längst ner i lådan längst bor, dit jag inte når.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0