Varför snö borde förbjudas, Argument 10

Jag är miljömedveten. Jag är en aktiv människa som vill verka för en hållbar utveckling och en grönare framtid. (Redan här förstör den vita snön för mig och framtiden). Jag har skrivit uppsatser och predikat för hur man kan bli mer miljömedveten. Men även jag har brister, jag är ingen supermänniska. Jag är en vanligt 22årig tjej som värnar om miljön men som ibland är lite lat och struntar i framtiden.
Ibland har man inga fickor på kläderna och har inte någon plats i väskan. Så går man på stan och köper någonting inplastat, en godis, en smörgås, ett tuggummipaket. Jag öppnar förpackningen. Jag äter innehållet. Vad ska jag göra av skräpet?! JAg har inga fickor och inget utrymme i väskan.
Vanligtvis brukar jag diskret kunna kasta ett litet skräp som kameleontlikt gömmer sig på marken bland alla färger. Det här går inte på vintern. På vintern när det är snö syns skräpet. Detta resulterar i att jag krampaktigt måste gå och hålla i mitt lilla skräp under en längre tid eftersom jag alltid när jag ska kasta någonting inte lyckas hitta en papperskorg.
Därför borde snö förbjudas: skräpet skräpar verkligen ner vilket syns alltför väl när det är snö ute.

Kommentarer
Postat av: sarah

haha sug på din 22 års dag in i de sista! å fortsätt skriv dina argument för snart ska jag allt lära dej att åka skidor... utan att rbyta nacken:) haha

2009-12-25 @ 22:12:07
URL: http://skruttizzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0