Nyhetsuppläsning

Nyhetsuppläsare: Godmorgon, god förmiddag, god middag, god eftermiddag, god kväll, god natt och god dag.

Det här är nyheterna.

Dalapolisen efterlyser idag en gaffeltjuv som innom en två -veckors period har slagit till under fem tillfällen. Brotten har innom samma läromedelsinstitut under alla brottstillfällen i en matsal. Polischefen går idag ut i media för att nå allmänheten då de betracktar brotten som mycket allvarliga.

Herr Blåcops, som är ansvarig för utredningen kometerar: Vi ser mycket allvarligt på detta, då vi har trott att Dalarnas län är ett tryggt område med hederliga människor. Att detta har hänt är fruktansvärt och vi har nu satt in alla våra resurser för att hitta tjuven. Efter att ha förhört personalen ett flertal gånger misstänker vi att det handlar om en och samma gärningsman, som i det här fallet är en ung kvinna, som alltså stjäl gafflar. Signalementet är blond kvinna, ca 175 lång, 21 år gammal och studerande. Vi behöver allmänheten för att få in mer upplysningar och eventuella vittnesmål. 

Nyhetsuppläsare:  Vi har sänt ut vår reporter som idag har intervjuat allmänheten angående brottsfallet.

Reporter: Du studerar idag på Högskolan där brotten vid ett antal tillfällen har existerat, känner du dig rädd?
Person som svarar: Nej.
Reporter: Nähä...hmm.... vad tror du att det inträffade kan få för följder?
Samma person som svarar: Ja det är ju tråkigt att det här kan hända, tyvärr fattas det nu fem gafflar i matsalen, vilket gör att när de sista fem som ska äta där, endast har fem knivar att fördela mellan sig. Det är inte lätt att äta med kniv.
Reporter: Tack, åter till dig nyhetsuppläsare.

Nyhetsuppläsare: Tack reporter. Vi har precis fått in ett anonymt samtal, som enligt polis verkar vara äkta från inte någon mindre än tjuven.

Samtalet uppspelas, tjuven: Jag erkänner brottet, jag har vid ett antal tillfällen glömt att ta med gaffel tillsammans med min matlåda, vilket har gjort att jag smygit mig in i matsalen, där jag har tagit en gaffel, stoppat in den i tröjärmen, gått därifrån och ätit min lunch. Jag har alla gafflarna hemma hos mig, diskade och klara för att återlämnas. Jag kommer att lämna tillbaka stöldgodset, den dag jag kommer ihåg detta.

Nyhetsuppläsare: Efter detta bröts samtalet, och poliskåren står nu förvånade och förväntansfulla. De fortsätter dock att  vädja till er att kontakta dem för fler upplysningar. Vem är denna tjuv, och varför är hon så glömsk? Jag heter Nyhetsuppläsare, hör oss igen nästa gång.

Godmorgon, god förmiddag, god middag, god eftermiddag, godkväll,  god natt och god dag.

Kommentarer
Postat av: sarah

haha klockrent!

2008-12-11 @ 20:04:23
URL: http://skruttizzz.blogg.se/
Postat av: Anonym

Man kanske skulle tippsa polisen anonymt?

2008-12-12 @ 19:04:49
Postat av: Anonym

Det där var jag förresten som skrev det där om tippset:P / "puckeln" ::PPP

2008-12-12 @ 19:05:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0